Centrul operaţional
îndeplineşte permanent funcţiile de
monitorizare, evaluare, înştiinţare, avertizare, prealarmare,
alertare şi coordonare tehnică operaţională a intervenţiilor în
situaţii de urgenţă, la nivelul zonei de competenţă.
Principalele atribuţii ale
compartimentelor din subordine sunt:
Analiză, evaluare şi
coordonare intervenţie:
Ø
reprezintă
locul de centralizare, prelucrare, analiză şi interpretare a datelor
şi informaţiilor despre tipurile de risc, situaţiile de urgenţă
produse şi evoluţia
acestora;
Ø
elaborează
documentele privind desfăşurarea intervenţiilor la obiectivele
de importanţă deosebită,
stabilite prin analiză proprie sau de către eşalonul superior;
Ø
coordonează
participarea serviciilor medicale de urgenţă, reanimare şi
descarcerare pentru acordarea primului ajutor medical de urgenţă şi
efectuarea operaţiunilor de descarcerare;
Ø
organizează
cooperarea cu celelalte structuri ale Sistemului Naţional de
Apărare;
Ø
elaborează
documentele operative necesare ridicării capacităţii de
intervenţie/luptă a inspectoratului;
Ø
constituie şi
gestionează baza de date referitoare la situaţiile de urgenţă din
zona de competenţă;
Ø
elaborează
concepţia specifică privind planificarea, pregătirea, organizarea şi
desfăşurarea acţiunilor de răspuns, precum şi concepţia de acţiune
în situaţii de urgenţă, conform reglementărilor interne, emise în
baza răspunderilor privind tipurile de risc gestionate şi funcţiile
de sprijin îndeplinite;
Ø
evaluează
consecinţele probabile ale surselor de risc;
Ø
desfăşoară
activităţi în domeniul primirii şi acordării asistenţei
internaţionale, al medicinii de urgenţă a dezastrelor, al asistenţei
psihologice şi religioase;
Ø
îndeplineşte
alte atribuţii, conform reglementărilor interne, emise în baza
prevederilor legale.
Secretariatul Tehnic
Permanent al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă:
Secretariatul Tehnic
Permanent este asigurat de către Centrului Operaţional Judeţean,
îndeplinind următoarele atribuţii principale:
Ø
asigură
convocarea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Buzău şi
transmiterea ordinii de zi;
Ø
primeşte şi
pregăteşte materialele pentru şedinţele Comitetului Judeţean pentru
Situaţii de Urgenţă Buzău şi le prezintă preşedintelui şi membrilor
comitetului;
Ø
execută
lucrările şi operaţiunile de secretariat pe timpul şedinţelor
Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Buzău;
Ø
asigură
redactarea hotărârilor adoptate, precum şi a proiectelor de ordine
sau dispoziţii, pe care le prezintă spre aprobare;
Ø
difuzează la
componentele Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de
Urgenţă şi la autorităţile interesate documentele emise de Comitetul
Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Buzău privind activitatea
preventivă şi de intervenţie;
Ø
întocmeşte
informări periodice privind situaţia operativă sau stadiul
îndeplinirii hotărârilor adoptate în şedinţele Comitetului Judeţean
pentru Situaţii de Urgenţă Buzău;
Ø
întocmeşte
proiecte de comunicate de presă;
Ø
urmăreşte
realizarea suportului logistic pentru desfăşurarea şedinţelor
Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Buzău;
Ø
gestionează
documentele Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Buzău;
Ø
asigură
punctul de contact cu Secretariatul Tehnic Permanent din cadrul
Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă;
Ø
îndeplineşte
alte sarcini stabilite de Comitetului Judeţean pentru Situaţii de
Urgenţă sau de preşedintele acestuia.
Monitorizare
situaţii de urgenţă şi dispecerat:
Ø
monitorizează
evoluţia situaţiilor de urgenţă şi informează operativ, când este
cazul, preşedintele comitetului pentru situaţii de urgenţă şi
celelalte organisme abilitate să întreprindă măsuri cu caracter
preventiv ori de intervenţie, propunând, în condiţiile legii,
instituirea stării de alertă;
Ø
asigură
transmiterea operativă a deciziilor, dispoziţiilor şi ordinelor şi
urmăreşte menţinerea legăturilor de comunicaţii cu Centrul
Operaţional Naţional, centrele operative cu funcţionare permanentă,
cu alte organisme implicate în gestionarea situaţiilor de urgenţă,
precum şi cu forţele proprii aflate în îndeplinirea misiunilor;
Ø
centralizează
solicitările privind necesarul de resurse pentru îndeplinirea
funcţiilor de sprijin, premergător şi în timpul situaţiilor de
urgenţă, şi le înaintează organismelor abilitate să le soluţioneze;
Ø
asigură
transmiterea mesajelor de înştiinţare primite către structurile din
subordine, cele cu care colaborează şi către autorităţile locale;
Ø
gestionează
baza de date referitoare la situaţiile de urgenţă date în
competenţă;
Ø
îndeplineşte
alte atribuţii, conform reglementărilor interne, emise în baza
prevederilor legale.
|