|
●Avertizări/Atenţionări |
|
|
|
|
|
|
|
●Prezentare
Generala |
|
Scurt istoric |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
●Echipa
manageriala |
|
|
|
|
|
●Structura
ISU |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
● |
|
|
|
|
|
|
|
●
Financiar |
|
Plati salarii |
|
|
|
|
|
●Informare
si relatii publice |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Comunicate si buletine de presa |
|
PROGRAM AUDIENŢE: |
|
(Î) INSPECTOR ȘEF
Col. CIMPOEȘU Stelian
MIERCURI 12.00-15.00
PRIM ADJUNCT AL INSPECTORULUI ŞEF
Lt. col. PASCU Mihail-Loren
MARÈšI 12.00-15.00
(ÃŽ) ADJUNCT
AL INSPECTORULUI ŞEF
Lt. col. MITREA Bogdan
JOI 12.00-15.00
|
Pentru audiență, dupa completare, trimiteți formularul prin:
- mail - petitii@isubuzau.ro
- fax - 0238 713973
- depunere directa la sediul nostru, conform programului de lucru
|
The content of the page cannot be displayed
Atributii
Atribuţiile Inspectoratului
pentru Situaţii de Urgenţă “Neron Lupaşcu”
al judeţului Buzău |
Potrivit art. 26 din
Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului României
nr. 21 din 15 aprilie 2004
privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de
Urgenţă, publicată în Monitorul Oficial nr. 361 din 26
aprilie 2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 15/2005:
Serviciile de urgenţă
profesioniste au următoarele atribuţii principale:
a) organizează şi
desfăşoară activităţi specifice de prevenire a situaţiilor de
urgenţă;
b) participă la identificarea, înregistrarea şi evaluarea
tipurilor de risc şi a factorilor determinanţi ai acestora şi
întocmesc schemele cu riscurile teritoriale din zonele de
competenţă, pe care le supun aprobării prefecţilor;
c) exercită coordonarea, îndrumarea şi controlul tehnic de
specialitate al activităţilor de prevenire şi gestionare a
situaţiilor de urgenţă;
d) acordă asistenţă tehnică de specialitate privind gestionarea
situaţiilor de urgenţă;
e) monitorizează prin centrele operaţionale evoluţia situaţiilor
de urgenţă şi informează operativ prefecţii şi Inspectoratul
General pentru Situaţii de Urgenţă;
f) planifică, organizează şi desfăşoară pregătirea pentru
răspuns, în cazul situaţiilor de urgenţă, a subunităţilor de
intervenţie din subordine;
g) fac propuneri comitetelor pentru situaţii de urgenţă şi
Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă privind
gestionarea şi managementul situaţiilor de urgenţă;
h) urmăresc aplicarea regulamentelor privind gestionarea
situaţiilor de urgenţă şi a planurilor de intervenţie şi de
cooperare specifice tipurilor de riscuri;
i) asigură transmiterea operativă a deciziilor, dispoziţiilor şi
ordinelor şi urmăresc menţinerea legăturilor de comunicaţii
între centrele operaţionale şi operative implicate în
gestionarea situaţiilor de urgenţă, precum şi cu dispeceratele
integrate pentru apeluri de urgenţă şi cu dispeceratele proprii
serviciilor şi forţelor care intervin în acest scop;
j) centralizează solicitările de resurse necesare pentru
îndeplinirea funcţiilor de sprijin pe timpul situaţiilor de
urgenţă şi le înaintează organismelor şi organelor abilitate;
k) gestionează baza de date referitoare la situaţiile de urgenţă
din zonele de competenţă;
l) îndeplinesc orice alte atribuţii şi sarcini privind
gestionarea situaţiilor de urgenţă, prevăzute de lege sau
stabilite de organismele şi organele abilitate.
Conform prevederilor art. 11 din Hotarârea Guvernului României nr. 1492 din 9 septembrie 2004 privind principiile de organizare, functionarea si atributiile serviciilor de urgenta profesioniste, publicata în Monitorul Oficial nr. 885 din 28 septembrie 2004:
Inspectoratul îndeplineste urmatoarele atributii principale:
a) planifica si desfasoara inspectii, controale, verificari si alte actiuni de prevenire privind modul de aplicare a prevederilor legale si stabileste masurile necesare pentru cresterea nivelului de securitate al cetatenilor si bunurilor;
b) elaboreaza studii, prognoze si analize statistice privind natura si frecventa situatiilor de urgenta produse si propune masuri în baza concluziilor rezultate din acestea;
c) desfasoara activitati de informare publica pentru cunoasterea de catre cetateni a tipurilor de risc specifice zonei de competenta, masurilor de prevenire, precum si a conduitei de urmat pe timpul situatiilor de urgenta;
d) participa la elaborarea reglementarilor specifice zonei de competenta si avizeaza dispozitiile în domeniul prevenirii si interventiei în situatii de urgenta, emise de autoritatile publice locale si cele deconcentrate/descentralizate;
e) emite avize si autorizatii, în conditiile legii;
f) monitorizeaza si evalueaza tipurile de risc;
g) participa la elaborarea si derularea programelor pentru pregatirea autoritatilor, serviciilor de urgenta voluntare si private, precum si a populatiei;
h) organizeaza pregatirea personalului propriu, precum si a populatiei privind comportarea în situatii de urgenta;
i) executa, cu forte proprii sau în cooperare, operatiuni si activitati de înstiintare, avertizare, alarmare, alertare, recunoastere, cercetare, evacuare, adapostire, cautare, salvare, descarcerare, deblocare, prim ajutor sau asistenta medicala de urgenta, stingere a incendiilor, depoluare, protectie N.B.C. si decontaminare, filtrare si transport de apa, iluminat, asanare de munitie neexplodata, protectie a bunurilor materiale si valorilor din patrimoniul cultural, acordare de sprijin pentru supravietuirea populatiei afectate si alte masuri de protectie a cetatenilor în caz de situatii de urgenta;
j) controleaza si îndruma structurile subordonate, serviciile publice si private de urgenta;
k) participa la identificarea resurselor umane si materialelor disponibile pentru raspuns în situatii de urgenta si tine evidenta acestora;
l) stabileste conceptia de interventie si elaboreaza/coordoneaza elaborarea documentelor operative de raspuns;
m) avizeaza planurile de raspuns ale serviciilor de urgenta voluntare si private;
n) planifica si desfasoara exercitii, aplicatii si alte activitati de pregatire, pentru verificarea viabilitatii documentelor operative;
o) organizeaza banca de date privind interventiile, analizeaza periodic situatia operativa si valorifica rezultatele;
p) participa cu grupari operative/solicita sprijinul gruparilor operative stabilite si aprobate pentru/la interventii în zona/în afara zonei de competenta;
q) participa la actiuni de pregatire si interventie în afara teritoriului national, în baza acordurilor la care statul român este parte;
r) participa la cercetarea cauzelor de incendiu, a conditiilor si împrejurarilor care au determinat ori au favorizat producerea accidentelor si dezastrelor;
s) stabileste, împreuna cu organele abilitate de lege, cauzele probabile ale incendiului;
t) controleaza respectarea criteriilor de performanta, stabilite în conditiile legii, în organizarea si dotarea serviciilor voluntare si private, precum si activitatea acestora;
u) constata si sanctioneaza, prin personalul desemnat, încalcarea dispozitiilor legale din domeniul de competenta;
v) desfasoara activitati privind solutionarea petitiilor în domeniul specific;
w) organizeaza concursuri profesionale cu serviciile voluntare si private, precum si actiuni educative cu cercurile tehnico-aplicative din scoli;
x) asigura informarea organelor competente si raportarea actiunilor desfasurate, conform reglementarilor specifice;
y) încheie, dupa terminarea operatiunilor de interventie, documentele stabilite potrivit regulamentului;
y1) desfasoara activitati în domeniul asistentei psihologice si religioase;
z) îndeplineste alte sarcini stabilite prin lege.
|
|
|
|